这次要向大家推荐的软件(或者说是一个Web2.0的网站吧)——RescueTime.

image

  • Effortless Time Tracking

    With no data entry, know exactly what software and sites you’re actively using.
  • Beat Interruption Overload

    Clobber procrastination with Goals & Alerts and watch your efficiency grow.
  • Compare Your Productivity

    See your time management efficiency compared to the average RescueTime user.
  • 这个软件的作用就是跟踪你在电脑上的作息习惯,让你知道你在哪些软件/网站上花费了太多的时间,从而工呢更加有效、合理的分配自己的作息时间。

    下面是软件的设置界面图:

    RescueTime1 
    image
    登录设置
    RescueTime3
    隐私相关设置

    RescueTime4
    代理服务器配置
    image
    顺带一提的是,软件不仅有Windows平台的版本,还有Macintosh的版本,当然也有自由平台Linux的。

    Note: The RescueTime Data Collector is also available for Mac OSXMac OSX and Mac OSXLinux )

    当然,其客户端只是作为一个数据收集器(Data Collector)而已,主要的功能还是在Web上。

    http://www.rescuetime.com/dashboard
    image


     

     

     

     

     

     

     

     

    image 

    image

    更多功能,期待你的发掘。传说似乎这个还有手机版,连用手机的时间一起统计在内。
    当然对隐私保护很在意的人还是少用这种软件为妙,哇哈哈。

    BTW,除了免费的服务外,也有提供收费的服务,不过对于我来说是不必了。
    image

    0 Comments:

    Post a Comment